Μακεδονία. Απο τις ψηφίδες στα pixels

Μια διεθνώς πρωτότυπη παρουσίαση αρχαιοτήτων μέσω διαδραστικών συστημάτων

Η θεματολογία της έκθεσης αντλείται από την ιστορία και τον πολιτισμό της αρχαίας Μακεδονίας

Περιλαμβάνει επτά (7) διαδραστικά συστήματα προηγμένης τεχνολογίας που βασίζονται στις αρχές της Διάχυτης Νοημοσύνης και αναπτύχθηκαν στα εργαστήρια του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας & Έρευνας (ΙΤΕ). Μέσα από αυτές τις εφαρμογές προβάλλονται αντικείμενα από την πλούσια συλλογή του ΑΜΘ, αλλά και από πολλούς αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Μακεδονίας. Δύο εφαρμογές εντάχθηκαν στις μόνιμες εκθέσεις του μουσείου, ενώ οι υπόλοιπες πέντε αναπτύσσονται σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα στο ισόγειο του μουσείου.

Η έκθεση αυτή διαφέρει από μια συμβατική έκθεση αντικειμένων, καθώς μέσω νέων τεχνολογιών, αναδεικνύονται και γίνονται προσβάσιμα στο κοινό, εξέχοντα αντικείμενα, αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία, προσφέροντας μια νέα αλληλεπιδραστική εμπειρία που συνδυάζει την πληροφόρηση και τη μάθηση με το παιχνίδι. Έτσι, οι επισκέπτες του Μουσείου μπορούν να εξερευνήσουν ψηφιακές αναπαραστάσεις αρχαίων αριστουργημάτων, να ταξιδέψουν στον χώρο και τον χρόνο και να μάθουν, με απλό και ταυτόχρονα μοντέρνο τρόπο, πτυχές της ιστορίας και της αρχαιολογίας της αρχαίας Μακεδονίας, βιώνοντας μια εικονική πραγματικότητά της.

Ο χώρος της έκθεσης

KATΩ ΟΡΟΦΟΣ

  1. Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων Ιουλία Βοκοτοπούλου
  2. Αίθουσες Περιοδικών Εκθέσεων
  3. Έκθεση: Προϊστορική Μακεδονία
  4. Έκθεση: Μακεδονία. Από τις Ψηφίδες στα Pixels
  5. Αίθριο
  6. Αναψυκτήριο - Cafe
  7. Υπαίθρια Έκθεση: Μνήμη και Λίθοι
  8. Υπαίθριος χώρος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων